text mail tisk
Pošli kamarádovi odkaz na stránku

Poradna pro život s postižením

Tato poradna vám nabízí bezplatné odborné sociální poradenství. Služba s celorepublikovou působností je určena pro osoby se zdravotním postižením (převážně tělesným a kombinovaným) a osoby v jejich okolí, které potřebují odbornou radu v dané životní situaci. Nabízíme pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů, poskytujeme poradenství primárně v oblastech invalidních důchodů, příspěvků a výhod pro ZP (včetně daňových a poplatkových úlev), příspěvku na péči a možností péče, financování kompenzačních pomůcek, možnosti vzdělávání OZP, specifika pracovně-právních vztahů OZP. Základní sociální poradenství jsme schopni poskytnout i v jiných oblastech (např. státní sociální podpora, pomoc v hmotné nouzi, evidence na ÚP, nemocenské pojištění, starobní důchody, zdravotní a sociální pojištění, náhrady škody vzniklé v souvislosti s výkonem práce).
Neposkytujeme odborné právní či daňové poradenství ani lékařské konzultace či posuzování zdravotního stavu.
Vaším právem je využít služeb Poradny pro život s postižením anonymně. S výjimkou případů daných legislativou ČR (oznamovací povinnost). V případě nespokojenosti se službou máte právo podat stížnost vedoucí programu případně řediteli organizace.


Formy poskytování služby

  • prostřednictvím bezplatné telefonní linky 800 100 250, 800 100 250 (v pondělí a středu od 9 do 13 hod. a v úterý a čtvrtek od 12 do 16 hod.)
  • přes Skype poradna_pro_zivot_s_postizenim (v pondělí a středu od 9 do 13 hod. a v úterý a čtvrtek od 12 do 16 hod.)
  • osobní konzultace v sídle organizace pro objednané klienty (v pondělí od 13 do 16 hod. a v pátek od 9 do 12 hod)
  • osobní konzultace v sídle organizace bez objednání (v úterý od 9 do 12 hod. a ve středu od 13 do 16 hod)
  • prostřednictvím internetové poradny
  • e-mailem na adrese: poradna@ligavozic.cz (dotaz bude zodpovězen do 3 pracovních dnů)
  • písemnou formou, dotazy zasílejte na adresu organizace
  • osobně na akcích pořádaných pro ZP

Definice služby

Služba odborného sociálního poradenství je dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, § 37, služba sociálního poradenství poskytující osobám potřebné informace a přispívající k řešení jejich aktuální nepříznivé sociální situace. Zaměřujeme se na poradenství v oblastech orientace v sociálních systémech a v možnostech vzdělávání (§ 4, vyhlášky č. 505/2006 Sb.).

Služba obsahuje tyto základní činnosti:

a) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
b) sociálně terapeutické činnosti,
c) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.

Skutečná potřeba odborného sociálního poradenství je zcela individuální a vždy záleží na potřebách uživatele a aktuálních možnostech Ligy vozíčkářů.

Poslání služby

Posláním služby je zvýšení kvality života zdravotně postižených osob prostřednictvím informačního a poradenského servisu.

Cíl služby

Cílem služby je uživatel, který:

- má k dispozici maximum potřebných informací k řešení své nepříznivé životní situace
- se v poskytnutých informacích orientuje a dokáže s nimi dále pracovat
- je motivován k zapojení do řešení své nepříznivé sociální situace

ZÁSADY SLUŽBY

Odbornost

• specializace na cílovou skupinu (vzdělávání v legislativní oblasti zaměřené na CS)

Dostupnost

• zájemce či uživatel má k dispozici různé formy služby (viz. níže), může tedy využít tu, která mu nejvíce vyhovuje
• sídlo organizace je bezbariérové
• služba je dostupná také časově (pracovní dny – dopoledne i odpoledne)

Individuální a partnerský přístup

• pracovníci přistupují k uživatelům individuálně - s ohledem na jeho prožívání, situaci
• pracovníci respektují uživatelovu osobnost, jednají s uživatelem jako s partnerem, nejednají nadřazeně

Aktivní spolupráce uživatele

• uživatel je motivován k samostatnému řešení situace
• pracovníci nejednají za něj, ale podpoří ho, aby situaci zvládl řešit sám
• snaha o zapojení uživatele do řešení situace
 

JAK EVIDUJEME VAŠE DOTAZY

Odborné sociální poradenství je zaznamenáváno do informačního systému organizace modularIS (dále jen „modularIS“) prostřednictvím modulu "Deník poradny".
Do Deníku poradny mají přístup vedoucí služby odborné sociální poradenství, sociální pracovníci služby a správce systému Ligy vozíčkářů (podepsána mlčenlivost). Ředitel organizace a vedoucí sociálních služeb (nadřízení vedoucí služby odborné sociální poradenství) mají možnost nahlédnout do dokumentace v odůvodněných případech v rámci kontroly podřízených.

V modulu Deník poradny je zaznamenáván průběh každého případu poskytnutí služby sociálního poradenství.

Uvede-li uživatel své jméno, příjmení a alespoň 1 kontaktní údaj (adresa, telefon, e-mail, skype kontakt), je zařazen do adresáře osob systému ModularIS.
V ostatních případech jsou u dotazu evidovány ty údaje, které o sobě uživatel/klient poskytnul (slouží následně k dohledání záznamu v případech, kdy se na nás klient/uživatel obrací opakovaně).

V případě, že klient neuvede žádný kontakt, je veden jako "anonym muž" nebo "anonym žena".

KONTAKT
poradna@ligavozic.cz
mob.: +420 725 122 853
tel.: +420 537 021 490

© ligavozic.cz, 2012 Nahoru